Sunndal kommune vinner av bosettings- og integreringsprisen 2020

bosettingsprisen 2020 Skjermdump IMDi bosettingskonferansen Integrerings- og mangfoldsdirektoratet kunngjorde i dag vinneren av årets bosettings- og integreringspris. Sunndal kommune vant prisen for sitt gode arbeid med bosetting og integrering av flyktninger, og er en kommune og et lokalsamfunn som har gjort en solid innsats over lang tid, sa juryen i sin begrunnelse.

Sunndal kommune har vært nominert til prisen to ganger tidligere, i 2013 og 2016. Det at de har jobbet målrettet med bosetting, kvalifisering og inkludering av flyktninger i en årrekke gir nå uttelling, sier juryen videre.

Les hele juryens begrunnelse her.

- Det var på tide - og fortjent - at vi vant, sa ordfører Ståle Refstie i sin takketale.
Ordføreren takket alle som har bidratt til et godt arbeid med bosetting og integrering i Sunndal, både tidligere rådmann og leder av innvandrertjenesten, og tidligere og dagens medarbeidere i innvandrertjenesten. Dette er en stor anerkjennelse av det arbeidet som er gjort, og en gledens dag for Sunndal kommune.